زیباسازی و اوقات فراغت در شهر
این پاور پوینت شامل 28 اسلاید و قابل ویرایش نیز می باشد.
گوشه ای از مطلب :
زیبا سازی لغتی بسیار معمول، اما بد است .این واژه به کلیه فعالیت هایی که به منظور جالب و قابل زیست کردن خیابان ها و محلات انجام می گیرد اطلاق می گردد.
تلاش برای زیبا سازی محیط ممکن است از منابع مختلفی در سطح جامعه نشات گیرد: تجارت بازرگانانی که از کاهش میزان خرده فروشی نا راضی هستند ، یک سازمان یا انجمن محلی که مایل است کاری برای جامعه انجام دهد، و یا حتی یک کارمند اداری که از کارهای معمول خسته و کسل شده است ، هر یک ممکن است اغازگر فعالیت های زیباسازی باشند
تعیین ترافیک :در خیابان های فرعی که ترافیک کمتر است باید محوطه سازی ان متفاوت باشد نسبت به خیابان های اصلی و درختکاری در خیابان فرعی میتواند منظم نباشد و حتی از دو گونه درخت استفاده شود .
پرچم ها و علائم بلند و منظم از ویژگی های بسیار مهم در ارائه پروژه های طراحی شهری است .
بعضی از بهترین نمونه های بهسازی های نامناسب را می توان در بقایای جنون احداث مراکز خرید که در دهه 60 در سراسر آمریکا گسترده شده بود ، مشاهده کرد .
مراکز شهری که براثر مهاجرت دسته جمعی طبقات متوسط شهری به حومه شهر ها ورقابت بلا منازع مراکز خرید حومه ای خسارت دیده بودند.
تفریح :مردم دارای علایق متفاوتی هستند و باید همه علایق را درنظر گرفت. ایجاد فضاهای تفریحی چه از نوع داخلی و سرپوشیده و چه بیرونی و درفضای باز می باید با اهداف زیباسازی و طراحی شهری هماهنگ شوند.از امکانات تفریحی می توان برای رسیدن به اهداف بزرگتر طراحی شهری بهره جست بی انکه به ارزش تفریحی انها لطمه ای وارد شود.
این فایل شامل :
- مقدمه
- برنامه های زیبا سازی
- تعیین ترافیک
- درخت کاری در خیابان اصلی و فرعی
- زیبا سازی بوسیله درختان
- ابزار و اهداف زیبا سازی
- کیوسک
- تیر پرچم
- زیبایی
- خیابان استنفورد
- مراکز خرید
- حومه گرائی شهری
- مطالعه موردی : مرکز خرید خیابان k
- تفریح
- منبع